Design funksjoner i MailOnNet


Under finner du en kort beskrivelse av noen av MailOnNet sine design funksjoner.

Malarkiv (Templates)

Maler til epostmarkedsføring systemetVelg designet til dine nyhetsbrev og epostkampanjer fra et stort malarkiv med over 100 vakre maler du kan benytte, så slipper du å starte utviklingen av designet til dine nyhetsbrev og kampanjer fra bunnen av.

Malene kan du redigere slik du selv ønsker og det endelige resultatet kan du lagre, slik at du kan benytte malen til alle dine fremtidige utsendinger uten masse arbeid.

Du kan også lage dine egne maler fra bunnen av.

Last opp designet og innholdet fra en fil eller Importer det fra en webside

last-opp-fil

Hvis du har en eksisterende HTML side som du ønsker å bruke som designmal til dine nyhetsbrev og kampanjer, kan du laste opp denne filen til serveren via den innebygde filbehandleren i MailOnNet eller du kan angi en URL og MailOnNet vil importere designet fra den oppgitte adressen og lagre resultatet i en mailfil.

Enkel WYSIWYG redigering av innhold

wysiwyg editor

WYSIWYG Editor er inkludert i epostmarkedsføring systemet

 

Med den innebygde WYSIWYG editoren til MailOnNet kan du selv lage dine maler fra bunnen av og sette inn både tekst, bilder, tabeller og hyperlinker i dine maler på en rask og enkel måte.

Den samme editoren bruker du til å formatere testen og de andre objektene i nyhetsbrevet. Selve grensesnittet minner mye om det standard grensesnittet du finner i de fleste Windows applikasjonene.

 

Enkel bildeopplastning

Enkel opplastning av bilderDu kan laste opp så mange bilder du ønsker til dine epostkampanjer via den innebygde filopplasteren i WYSIWYG Editoren. Bildene kan du sette inn hvor du selv ønsker i dine nyhetsbrev og alle bildene blir lagret på vår server slik at du enkelt kan få tilgang til dem igjen senere.

Last opp og send vedlegg

MailOnNet gir deg også muligheten til å laste opp og legge ved vedlegg i dine nyhetsbrev og epostkampanjer, f.eks. en PDF fil.

Advangsert HTML Redigering

kildekode visningAvangserte brukere har full mulighet til å gjøre de endringene i HTML kodene de ønsker gjennom WYSIWYG editor’s «source» visning (visning av kildekoden).

Det er dermed ikke en eneste ting du ikke kan gjøre via MailOnNet sin innebygde WYSIWYG editor hvis du behersker HTML standarden.

 

 

 

Epost personalisering

Personifiser dine nyhetsbrevDu kan også personalisere dine epostkampanjer, slik at den f.eks. starter med «Hei, Ola Nordmann» hvis Ola Nordmann er navnet på mottakeren.

Dette gjøres ved å opprette et eller flere «custom fields» i databasen som lagrer epostadressene til dine mailinglister.

Hvis du f.eks. legger til tilleggsfeltene «fornavn» og «etternavn» til epostadressene du oppretter, kan du senere med 2 museklikk sette inn disse «custom fields» akkurat hvor du selv ønsker i budskapet, på samme måte som du gjør med Merge funksjonen i Microsoft Word. Du kan opprette så mange egne felter (custom fields) i databasen du ønsker. Her er det bare din fantasi som setter begrensningene.

Enkel, automatisk avmelding av listen

Unsubscribe Link funksjon er inkludert i epostmarkedsføring løsningenVed bruk av en «Insert Unsubscribe Link» knapp kan du enkelt legge til en «unsubscribe link» i din epostkampanje, hvor du selv ønsker dette. De som ikke lenger ønsker å motta dine nyhetsbrev kan klikke på denne linken for å melde seg av epostlisten.

Alt gjøres automatisk når mottakeren klikker på linken i mailen fra deg.

Videresend til en venn link

Videresend til en vennØk effekten av dine epostkampanjer ved å inkludere en «Videresend til en venn» link i epostmeldingen. Dette gjøres ved et enkelt museklikk. Du får også en rapport som viser hvem som har videresendt dine epostmeldinger til en eller flere av sine venner og når de gjorde dette.

SPAM sjekk av budskapet

Spam sjekk av budskapetEtter at du har skrevet budskapet i din neste epostkampanje, kan du benytte den innebygde SPAM sjekken for å sjekke om budskapet ditt vil bli oppfattet som spam eller ikke av de store anti-spam systemene i verden. Systemet sjekker alle ordene du bruker mot en stor database og forteller deretter hvilken spam score du oppnår, med råd og tips om hva du bør gjøre for å forbedre sjansene dine for å ikke bli stoppet som spam.

Dessverre sjekker denne databasen i dag kun mot engelske ord og uttrykk, men gir allikevel en god indikasjon.

Split-run testing

Split Test av ulike budskap og utforminger

Finn ut hvilke av dine epost meldinger som gir det beste resultatet, basert på hvor mange som åpner epost meldingen du sender ut eller klikker på en bestemt link. Dette kalles split testing.

Du kan velge selv om du ønsker å sende denne split testen til en liten del av din epost liste og den epost meldingen som vinner testen, blir automatisk brukt til å sende ut epost kampanjen til hele listen.

I motsetning til andre programmer for masseutsendelse av mail som begrenser seg til A/B split testing, kan du her teste ubegrenset antall variabler i en enkel split test.

Forhåndsvisning av kampanjen og nyhetsbrevet

Inbox PreviewEpostklientene til Microsoft Outlook, Gmail, Hotmail, AOL og Yahoo vil vise epostmeldingen din forskjellig. For å være sikker på at alle som mottar dine nyhetsbrev og epostkampanjer kan se kampanjen din på ønsket måte, har MailOnNet en innebygget epostklient sjekk som viser hvordan mailen du har laget vil bli vist for dem som bruker MS Outlook, Gmail, Hotmail, AOL og Yahoo, med råd og tips om hva du kan gjøre for å endre dine HTML koder for å få vist de kodene som den aktuelle epostklienten ikke støtter.

Du kan også forhåndssende dine epostkampanjer til en spesifikk epostadresse for å selv se hvordan kampanjen din vil bli seende ut for dem som mottar dem.